تبلیغات

javahermarket

Free Life clan - .::چگونگی گرم کردن پارکور و یا هر ورزش دیگر::.
 
Free Life clan
پارکور سبک زندگی جدید..
درباره وبلاگ


سلام به علاقه مندان به ورزش پارکور این وب برای رشد وگسترش ومعرفی پارکور ساوه ایجاد شده امیدوارم که خوشتون بیاد.
مهدی:09358275522
محمد رضا:09369296212
فرهاد:09196565683

مدیر وبلاگ : savehpk نظر یادتون نره
نظرسنجی
کدام پارکور و فری رانینگ کار جهان را بیشتر می پسندید؟











سلام دوستان خوبم، امروز چگونکی گرم کردن خود را در ورزش رو براتون آماده کردم، بیشتر پارکورکارا باید حواسشون باشه.

این مطلب رو از مجله پارکور برداشتم، چون خیلیا دسترسی به مجله ندارن، و واسه این قرار دادم که هنوزم که هنوزه قبل از شروع حرکات پارکور ، حرکات کششی انجام میدهند.

امیدوارم بتونید استفاده کنید.

حرکات کششی

برخی از متخصصین میگویند اگر می خواهید تمرینات موثرتری داشته باشید، قبل از شروع ورزش حرکات کششی انجام دهید. بسیاری از مردم بر این باورند باید تمرینات ورزشی خود را با حرکات کششی آغاز کنند، به این امید که شاید اینگونه حرکات عضلات آنها را برای تمرین در شرایط بهتری قرار میدهد.

اکثر متخصصین در زمینه آمادگی جسمانی به این نتیجه رسیده اند که انجام اینگونه حرکات کششی که به صورت ثابت انجام می گردد نه تنها موثر نیست بلکه به نحوی مضر هم می باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب.....

حرکات کششی سنتی ( همانند خم شدن برای گرفتن پاها یا گذاشتن پا بر روی میله یا سکو و کشیدن آن) معمولا باعث می شوند که عضلات به جای آنکه در حالت انبساط قرار گیرند منقبض شوند. دقیقا عکس آن چیزی که برای آغاز تمرینات فیزیکی مورد نیاز است.

متخصصین می گویند انجام اینگونه حرکات قبل از آغاز تمرین مانند آنست که پاک کنی را تا مرز شکستن خم کنیم، وقتی ورزشکاران عضلات خود را تا سرحد ممکن می کشند احتمال آسیب دیدگی آنهاه بیشتر خواهد بود.

کایران او سالیوان یکی از متخصصین در زمینه ورزش در دانشگاه لیمریک ایرلند که انواع حرکات کششی و تاثیر آنها را بر روی ورزشکاران بررسی کرده میگویند: زمان بندی ما برای انجام اینگونه حرکات کاملا اشتباه است! هنگامی که قبل از شروع ورزش حرکات کششی انجام میدهیم، ممکن است بدن تصور کند که تحت فشار بیش از حد قرار گرفته و باعث می شود که بدن با قرار دادن خود در حالتی تدافعی تر و سفت تر این حالت را خنثی کند، نتیجه این عکس العمل بدن این خواهد بود که عضلات نخواهند توانست با سرعت و آزادی حرکت کنند و احتمال آسیب دیدگی افزایش خواهد یافت.

سالیوان همچنین اضهار داشت: حرکات کششی به انعطاف بدن کمک می کند اما افراد یاید آن را زمانی انجام دهند که تصمیم ندارند پس از آن تمارین فشرده انجام دهند، برای مثال وقتی که تمرین به پایان رسیده یا در پایان روز.

انجام حرکات کششی قبل از شروع ورزش مانند تمرین وزنه برداری برای افزایش قدرت بدنی می باشد، همانطور که شما قبل از آغاز ورزش، تمرین های وزنه برداری خود را انجام نمی دهید، حرکات کششی نیز قبل از شروع ورزش نباید انجام شوند. مطالعات انجام شده طی چند سال گذشته نشان داده اند که انجان حرکات کششی قبل از شروع ورزش شخص را ضعیف تر و کندتر از حالت معمول می کند.

زمانی که متخصصین مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا بین بیش از صدها صفحع به جستجوی مطالعات در زمینه حرکات کششی پرداختند، متوجه شدند که صدمیت هایی که قبیل کشیدگی عضله که انعطاف حاصل حرکات کششی باید از آن جلوگیری می کرد در افرادی که این حرکات را قبل از آغاز تمرینات خود انجام داده اند به هیچ عنوان کمتر از بقیه نبوده است.

بسیاری از متخصصین گرم کردن به صورت درجا زدن ملایم یا تمرینهای ورزش محور را توصیه می کنند.

مثل شوت زدن در فوتبال یا زدن چند سرویس در تنیس، اینگونه حرکات ملایم ضربان قلب را بالا برده و خون رسانی به عضلات را افزایش می دهد و دمای بدن را بلا می برد.

دکتر آندرس کوهن پزشک اسبق آمریکا و رئیس فعلی جراحی اعصاب و ستون فقرات بیمارستان بروکلین می گوید" این به شما اجازه می دهد که به صورت کاملا کنترل شده به حداکثر توانایی حرکتی خود برسید".

کوهن هنچنین بیان داشت که ورزشکاران در هر زمینه ای در حال فاصله گرفتن از حرکات کششی به صورت ثابت بوده و در عوض گونه های دیگری از گرم کردن روی آورده اند. اما جا افتادن این موضوع بین این تعداد وسیع از وزشکاران زمان بسیاری می برد. کوهن میگوید: این نوع حرکات کلاسیک و قدیمی برای مدتهای مدیدی ست که انجام می شود و قانع کردن مردم برای انجام نوعی متفاوت از حرکات کار بسیار دشواری خواهد بود. اما خبرهای دیگری نیز برای سنت گرایان در پیش است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که انجام حرکات کششی به صورت ثابت و نقطه ای به کار آمدی حرکات کششی محرک نیست. در مطالعاتی که مجله کلینیکی اسپورت مدیساین در اوایل امسال منتشر کرد: روبرتو مرونی و همکارانش متوجه شدند انعطاف بدنی افرادی که حرکات کششی را به صورت ثابت انجام می دهند نسبت به کسانی این نوع حرکات به نحوه ای فعالانه تر است(به گونه ای که عضلات بیشتری در آن درگیر باشند) انجام میدهند بسیتر کمتر است. مرونی می گوید انجام حرکات کششی به صورت ثابت منجر به کشیده شدن عضله و تحمل درد ناشی از آن می شود، اما با انجام حرکات کششی به صورت فعال عضله ی کشیده شده می آموزد که در هنگام کشیده شدن دیگر عضلات باید منبسط شود.

اینگونه حرکات کششی اکثرا در یوگا که بدن را با حرکت کششی منطبق می کند استفاده می شود، بسیاری از حرکات یوگا کل عضلات بدن را درگیر میکند و نه تنها بر روی انعطاف و تمرکز بلکه روی رباطها، تاندونها و مفاصل اطراف عضلات نیز تاثیرر می گذارد. اما با این حال متخصصین انجام حرکات کششی به صورت ثابت را کاملا نقض می کنند، لین میر یکی از اساتید کاج آمریکایی می گوید که آنها انجام اینگونه حرکات را چند بار در هفته به افراد توصیه می کنند. جانی بوث مدیریت بخش سلامای و آمادگی جسمانی باشگاه چاین فانس فیرست میگوید: حداکثر بهره برداری از این نوع حرکات به زمان و چگونگی انجام آنها بستگی دارد. اگر عضلات خود را کشیده و پس از ان شروع به تمرینات سخت کنید نتیجه دلخواه را نمی گیرید، او انجام نوعی از حرکات کششی را توصیه میکند که بازسازی ورزش و تمرین مورد نظر باشد( مانند خیزش های ناگهانی برای دونده ها هنگام قدم زدن). او همچنان میگوید انجام حرکات کششی برای افزایش انعطاف ضروری است، اما باید در زمان درست و به نحوی درست انجام پذیرد.

منبع: مجله پارکور





نوع مطلب :
برچسب ها : گرم کردن، پارکور، کششی، ورزشی،


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

javahermarket